සංචාරය ඈත අතීතයේ සිට ධනවත් ග්රිකයන් සහ රෝමවරුන් අතර පැවතුනා.ඔවුන් පොම්පෙයි සහ බියාය වැනි නගරවල ගිම්හාන කාලයට නිවෙස් සහ විලාස් විවේකයට ගමන් කරා. සාපේක්ෂව ගත් කල වඩා භයානක, සහ වඩාත් වාසිදායක ලෙස වෙළඳාම සංක්රමණයන් අතර පැවතුනා .වසර ගණනාවක් පුරා සංස්කෘතික හා තාක්ෂනික දියුණුව නිසා සංචාරයන් පහසු වී ඇති අතර වඩා පහසුවෙන් ප්රවේශ විය හැකි බව පෙනෙන්නට තිබේ. 1492 දී ක්රිස්ටෝෆර් කොලොම්බස් විසින් නව ලෝකයට ප්ර්රවාහානය කිරීමේ දීර්ඝකාලීන මාර්ගයක් සෝයා ගැනිමට උත්සුක වි ඇත. අවසාන ගමනාන්තය කරා ළඟා වීමට සති 10 ක් ගත වූ ගවේෂණයකි. 21 වන ශතවර්ෂයේදි ගුවන් යානයකින් එක් දිනකින් එක්සත් ජනපදයේ සිට ස්පාඤ්ඤයට ගමන් කිරීමට ඉඩ සලසයි.
මධ්යකාලීන යුගයේ සංචාරයන් දුෂ්කරතාවන්ට හා විවිධ අභියෝගවලට මුහුණ දුන්නා, කෙසේ වෙතත් එය ආර්ථිකයට හා සමාජයට වැදගත් විය. වාහනයක හෝ මුහුදේ යාත්රා කරුවන් සමඟ කටයුතු කරන වෙළෙන්දෝ.. (උදාහරණයක් ලෙස) තොග වෙළෙන්ඳන් (උදාහරණයක් වශයෙන්) අවසාන පාරිභෝගික භාගය මගින් බොහෝ විට සංචාරක ගමනාන්තයන්ගෙන් ගමනා ගමනය කරන බොහෝ සංචාරකයින්ගේ සේවය, ගර්භ්ර්ජන් (නැමී යන භික්ෂූන්) නොසලකා හරින ලද ප්රදේශ වලට ගමන් කිරීම දැක්විය හැකිය , නොනවතින සංචාරය හමුදාව විවිධ කුරුස යුද්ධ වලදී සහ අනෙකුත් විල්ලූවල දුර කිලෝමීටර් ගණනක් පුරා වියාප්ත විය. යුරෝපීය හා ඉස්ලාමීය ලෝකයේ දෙපැත්තෙන්ම වන්දනා කිරීම සාමාන්යයෙන් දෙස් විදෙස් සංචාරකයින්ගේ ගමනාන්තයන් (කෙන්ටර්බීස් තල්මස විලාසනය) සහ අන්තර්ජාතික වශයෙන් දක්නට විය. [9]
16 වන ශතවර්ෂයේ අගභාගයේදී යුරෝපීය වංශාධිපතියන් හා ධනවත් ඉහල පංතියේ පුරුෂයන් සැලකිය යුතු යුරෝපීය නගරවලට කලා හා සාහිත්යයේ අධ්යාපනය ලැබීම විලාසිතාවක් විය . මෙය සුප්රසිද්ධ චාරිකා සිථාන ලෙස හඳුන්වනු ලැබුවේ ලන්ඩන්, පැරිස්, වෙනීසිය, ෆ්ලොරන්ස් සහ රෝම වැනි නගර වේ. කෙසේ වෙතත්, ප්ර්න්ශ විප්ලවය එය සමග ග්රෑන්ඩ් චාරිකාවට අවසානය ගෙන ආවේය. [7]
ජලයෙන් ගමන් කිරීම බොහෝවිට 19 වන සියවසේදී දුම්රිය මාර්ග ජාලයක් පැමිණෙන තුරුම භූමි ගත ගමන් සඳහා වඩා පහසු සහ වේගවත් ක්රිමයක් විය.සංචාරකයන්ගේ අරමුණ සඳහා සංචාරකයින්ට ගමන් කිරීම එතරම් කාර්යබහුල සහ අභියෝගාත්මක කාර්යයක් නොවන බැවින් මිනිසුන්ට ගමන් කිරීමට අවස්ථාව උදා වූ අවස්ථාවක මේ කාලය අවසන්වී තිබේ. මෙය තෝමස් කුක් අලෙවි සංචාරක පැකේජ වැනි පුද්ගලයින් විසින් ප්ර්ග්ධනකරණිය කරන ලදි. ගුවන්යානා හා ගුවන් යානා 20 වන ශතවර්ෂයේ දිගු දුර පෘෂ්ඨික චාරිකා කාර්යභාරය භාර ගන්නා ලදී. සැලකිය යුතු ලෙස දෙවන ලෝක යුද්ධයෙන් පසුව ගුවන් යානා හා ගුවන් නියමුවන්ගේ අතිරික්තයක් ඇති විය....
Comments
Post a Comment